سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، خونخواهِ [بحقّ] است و خونخواهی [بحق] را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 91 فروردین 8 , ساعت 12:23 صبح

                       متن 100 کلمه ای از ابتدای کتاب جغرافیای چهارم ( روش فلش)

اگر در شهر زندگی می کنید ، فاصله مدرسه تا خانه ی شما کم است یا زیاد . باچه وسیله ای به مدرسه می روید. از کدام کوچه ها وخیابان ها عبور می کنید. در محله ای که شما زندگی می کنید چه مغازه هایی وجود دارد. هوای شهر شما پاکیزه است یا آلوده. خانه ها از چه موادی ساخته شده اند. به فعالیت های مردم شهر خود دقت کنید. آنها به چه کارهایی مشغول اند. شما با پاسخ دادن به این سوال ها می توانید ، محل زندگی خود را بهتر بشناسید. همان طور که می دانید ، همه ی محیط ها شبیه محیط زندگی ما نیستند. پس ما چگونه محیط های دیگر را بشناسیم. آیا برای شناخت محیط های دیگر می توانیم ، به همه جا سفر کنیم . یکی از راه های شناخت محیط زندگی خود و دیگران مطالعه جغرافیاست.

 

              متن 100 کلمه ای از وسط کتاب جغرافیای چهارم ( روش فلش )

کشور ایران ، کشور پهناوری است. برخی جاهای آن کوهستانی برخی جاها پست و کم ارتفاع است. بخشی از سرزمین های ایران در کنار دریا واقع شده اند. وبخش های وسیعی از دریا فاصله دارد. بنابر این نوع آب و هوا در همه جای ایران یکسان نیست. برای مثال هم اکنون در کناره های دریای خزر باران فراوان می بارد. و آب و هوا خنک شده است. در حالی که در نواحی جنوبی ایران دوره ی گرما هنوز ادامه دارد. در همین زمان در برخی نواحی کوهستانی ایران هوا سرد است. و حتی برف می بارد. به طور کلی در ایران سه ناحیه آب و هوایی وجود دارد. که شامل ناحیه خزری ، کوهستانی و گرم وخشک است.

 

              متن 100 کلمه ای از آخر کتاب جغرافیای چهارم ( روش فلش)

آیا می توانید چند کالا را نام ببرید ، که در خارج از محل زندگی شما تولید می شود و سپس برای مصرف به محل زندگی شما حمل می شود. اگر در این ناحیه تولید محصولی بیشتر از نیاز مردم باشد ، مقداری از آن محصول را برای فروش به جاهای دیگر می فرستند. برای مثال در گیلان چای تولید می شود ، در حالی که بسیاری از نواحی کشور ما برای کشت چای شرایط مناسبی ندارد. بنابراین ، مقداری از چای گیلان به سایر نقاط کشور حمل می شود. و در آنجا به فروش می رسد. آیا در این باره می توانید مثال های دیگری بزنید. کدام یک از کالاهایی که شما مصرف می کنید ، در خارج از کشور ایران تولید می شوند چند نمونه را نام ببرید. این کالاها چگونه به دست شما می رسند. به خرید و فروش در داخل یک کشور یا با کشورهای دیگر ، بازرگانی می گویند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ