سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آزمند بودن ، جاودان بندگى نمودن است . [نهج البلاغه]
 
شنبه 89 بهمن 30 , ساعت 11:19 عصر

 

       مصرف میان وعده باعث افزایش یادگیری می شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مصرف صبحانه و
میان وعده برای دانش آموزان ضروری است و توصیه می شود به تناوب از نان و پنیر، تخم مرغ، آجیل و انواع میوه ها و آب میوه های طبیعی استفاده شود.
دکتر فریده شیشه بر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کودکان به دلیل قرار داشتن در سن رشد و همچنین داشتن فعالیت ذهنی، نیازمند مصرف صبحانه و میان وعده سالم هستند و توجه به نوع مواد غذایی که در این دو وعده صرف می شود بسیار مهم است.
وی افزود: توصیه می شود در وعده صبحانه از
نان و پنیر به همراه خیار و یا گردو به همراه آب میوه های طبیعی استفاده شود. همچنین می توان برخی روزها از تخم مرغ آب پز و یا عسل نیز در وعده صبحانه استفاده کرد. شیشه بر تصریح کرد: برخی دانش آموزان به دلیل بی اشتهایی صبحانه نمی خورند که در این موارد مصرف میوه تازه به ویژه لیموشیرین موجب باز شدن اشتهای کودک می شود.
وی خاطرنشان کرد: مصرف
میان وعده نیز به افزایش یادگیری کودک کمک می کند و توصیه می شود از نان و پنیر و خیار و یا مغز گردو به عنوان میان وعده استفاده شود.
این
متخصص تغذیه بیان کرد: مصرف میوه های تازه و قابل حمل مانند سیب و موز نیز در میان وعده دانش آموزان موثر است. همچنین در صورت امکان می توان از آجیل و انواع مغزها استفاده کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از دانش آ
موزان در مدارس شیر سهمیه خود را مصرف نمی کنند. توصیه می شود برای افزایش تمایل دانش آموزان به مصرف شیر، در کنار آن کیک و یا کلوچه نیز توزیع شود تا دانش آموز تمایل بیشتری به مصرف شیر داشته باشد. ضمن آنکه شیر و کیک خود به یک میان وعده کامل تبدیل خواهد شد. شیشه بر گفت: مصرف غذاهای پخته و گرم و یا موادی مانند کالباس و سوسیس در میان وعده به هیچ وجه توصیه نمی شود.کمبود برخی ویتامینها و مواد معدنی موجب احساس خستگی می شود. وی به افرادی که صبحانه نمی خورند، توصیه کرد که این عادت را ترک کنند و در ادامه افزود : وقتی شما صبحانه نمی خورید تا موقع ناهار قند خون تان پایین می آید و احساس خستگی مفرط می کنید همین طور بیشتر احساس گرسنگی می کنید و سر ناهار کنترل تان را از دست خواهید داد و این پرخوری باعث چاقی می شود که خود چاقی نیز یکی از دلایل عمده خستگی مفرط است و این خستگی مفرط باعث عملکردهای ذهنی نیز می شود.
تهیه کننده امیر حسین اسدیان

منبع :سلامت نیوز   


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ